Jak vytvořit publikační plán příspěvků na sociální sítě pro kavárnu

Harmonogram sociálních sítí není jen rozvrh příspěvků, ale také celý proces související s přípravou publikace, jejím sdílením a komunikací po publikaci. Vytvoření profesionálního a spolehlivého plánu vyžaduje kroky krok za krokem, bez přeskakování jednotlivých fází. Jak vytvořit publikační plán příspěvků?

Nápady na příspěvky a účel

Nejprve shromážděte své nápady. Udělejte si chvilku, ověřte si, jak příspěvek funguje, inspirujte se, ale nekopírujte. Poté si můžete shromáždit seznam témat, kterým se v budoucnu budete věnovat vy nebo vaši kolegové, podle toho, jak vypadají sociální média dané značky. Jednotlivé příspěvky, které budou zveřejněny, navíc mohou mít jiný účel. Některé vyvolají diskuzi, jiné si podmaní dosah a další vás vybízí ke vstupu do kavárny. Stanovte si konkrétní cíle a držte se jich.

Příprava příspěvků

Stanovené cíle, připravená témata. Čas na tvorbu příspěvků. Připravené materiály a témata můžete umístit na začátek svého plánu sociálních sítí. Použijte jednoduchý kalendář, seznam dat nebo tabulku, podle toho, co je pro vás výhodnější. Excel nebo jiný software (např. Google Sheets) bude pravděpodobně nejlepší řešení. Připravené příspěvky si můžete naplánovat na sociálních sítích značky. Tuto možnost nabízejí téměř všechny webové stránky.

Podívejte se zda váš publikační plán funguje

Podívejte se, zda váš rozvrh sociálních sítí funguje. Uživatelé oceňují pravidelnost, stejně jako algoritmy sociálních sítí. Pokud budete publikovat hodnotný obsah, uvidíte, že vaše příspěvky budou mít větší dosah. Studujte efektivitu a výsledky, analyzujte a vyvozujte příslušné závěry.

Marketing v reálném čase a flexibilita harmonogramu

Pamatujte, že vaše sociální média musí být extrémně flexibilní. Zahrňte tuto skutečnost do svého rozvrhu a držte se plánu, ale nezapomínejte na spontánní akce. Například reagujte na aktuální dění ze světa, země nebo konkrétního odvětví. Tyto typy příspěvků nelze naplánovat – je to prostě nemožné. Proto stojí za to sledovat, co se děje kolem, abychom na sociálních sítích atraktivně využívali různá fakta.

Praktický příklad

Pondělí: V pondělí přidáváte novinky do sortimentu? Každé pondělí o nich nezapomeňte informovat. Středa: Pořádáte v pátek zajímavé akce jako jsou přednášky či Workshopy? Nezapomeňte včas vystavit pozvánku. Sobota: Připravujete menu na další týden nebo chystáte zajímavou akci? Každou sobotu se zaměřte na toto.  

Publikováno: 26. 01. 2023

Kategorie: Propagace kavárny

Autor: KafemHolajnova