Jak vydělat víc peněz v kavárně

S rostoucími náklady na nájem, mzdy a energie v kombinaci s virem, který nadále vrhá stín na naše odvětví, je pro majitele kaváren těžké zůstat ziskoví. Jak vydělat víc peněz v kavárně?

Poznejte své náklady

Je opravdu důležité, aby majitelé kaváren hned od začátku věděli, kde jsou jejich náklady. Uvědomte si své náklady a ujistěte se, že jsou přesné – od nájmu, nákladů na prodané zboží, mezd, služeb atd. – musíte mít zavedený rozpis, abyste mohli podle potřeby provádět jakékoli změny. Trik, jak generovat tržby, spočívá v zajištění toho, abyste zůstali dostatečně proměnliví a mohli za pochodu provádět informované změny.

Používejte různé druhy věrnostních programů

Možností je celá řada. Pokud otevíráte kavárnu, sáhněte po nabídce jako první káva zdarma, ale vybrat si můžete i věrnostní karty, kde zákazník získá 1. a 10. kávu zdarma nebo různé členské programy, kdy za roční poplatek získají hosté různé výhody (např. Zákusky ke kávě zdarma,..).

Stavte na své maloobchodní nabídce

Kavárny mají skvělou příležitost generovat tržby a zvyšovat zisky tím, že budou stavět na maloobchodní nabídce v rámci svého podnikání. Začněte prodejem sáčků kávy, kapslí s kávou nebo instantní kávy. Kromě toho můžete také prodávat produkty, které skutečně používáte v kavárně - alternativní mléka, čokoládový prášek, čaje atd. Tyto položky lze také sbalit do dárkových balíčků a propagovat během svátků a zvláštních příležitostí, jako je Den matek, Valentýn nebo Vánoce.

Udělejte své produkty přístupné a viditelné

Například změňte umístění svých vitrín na slané a cukrářské výrobky tak, aby byly viditelnější pro potenciální zákazníky, kteří procházejí kolem, aniž by museli vstupovat do kavárny. Totéž platí pro vaše maloobchodní produkty. Dejte balíčky s kávou na dosah vašim zákazníkům.  

Nebojte se moderních technologií

Od pandemie došlo k nárůstu inovativních nástrojů a platforem, jako jsou bezkontaktní objednávkové systémy. Tyto online platformy mohou zefektivnit servisní procesy, snížit plýtvání a snížit jakékoli další zbytečné náklady.

Moderní online objednávková platforma umožňuje zákazníkům objednávat od stolu tempem, které je pro ně výhodné. Jsou také schopni vidět, jak vypadají jídla a nápoje, než si objednají, a mají flexibilitu měnit nebo měnit položky menu a rovněž pomocí QR kódu objednávku zaplatí.

Vypracujte silný marketingový plán k přilákání a udržení zákazníků

Jako každá firma i vaše kavárna musí zažít období vysoké i nízké poptávky. Chcete-li přilákat zákazníky v klidnějších dnech, můžete přijít s propagačními nabídkami.

Je na vás, abyste vybrali akce, které se vašim zákazníkům zdají nejrelevantnější, od studentských slev po obědové nabídky, nabídky kávy dva za cenu jedné a vzorky pečiva nebo sušenek zdarma.

Udělejte si čas na otestování několika různých akcí, abyste mohli najít ty, které jsou nejúčinnější při snaze zvýšit ziskovost vaší kavárny.

Váš personál by měl vědět, co prodáváte

Nestačí vám být expertem na kávu. Můžete mít veškeré znalosti o tom, co prodáváte, všechny chuťové tóny a skvělá doporučení pro každého znalce kávy. To musí vědět i vaši zaměstnanci.

Když se zákazníci ptají nebo chtějí doporučení, odpovědi zaměstnanců by měly být užitečné a informované. To znamená, že byste je měli nejen školit a učit je o vaší kávě, ale také je povzbuzovat, aby pravidelně ochutnávali vaše produkty.

Nejen, že díky pravidelné degustaci bude váš tým informovanější, ale pomůže mu to zjistit změny v chuti nebo kvalitě dříve, než to udělají zákazníci. Je to způsob, jak zvládnout kontrolu kvality a zároveň zajistit, aby vaši zaměstnanci byli schopni pomáhat zákazníkům.

Vytvořte prostor pro coworking

Pokud to vaše kavárna umožní, nebojte se vytvořit prostor pro coworking. Vhodně umístěte stoly, oddělte je od okolního ruchu třeba knihovnou, umístěte v místě květin. Nezapomeňte na stabilní wi-fi připojení a nabídku kvalitní kávy i čaje.

Pořádejte workshopy

Pořádejte ve spolupráci s vašimi zaměstnanci či odborníky nejrůznější workshopy -naučte své zákazníky latte art nebo připravit oblíbený drink, ukažte jim jakou kávu používáte a jak ji vybíráte, jaké jsou její benefity, atd.    

Publikováno: 26. 01. 2023

Kategorie: Tipy pro kavárnu

Autor: KafemHolajnova