5 tipů jak vylepšit zážitek z vaší kavárny

Abyste nalákali co největší počet zákazníků, ale také si udrželi ty stávající, je potřeba neustále vylepšovat zážitek z vaší kavárny. Jak na to?

1. Špičkový servis - nová kvalita služeb

Výjimečná obsluha provázela lidi ještě před nadvládou velkých měst, rozvojem průmyslu a vznikem diskontních řetězců. V minulosti byly prodeje založeny na vztazích.

Špičkový servis je jen návrat k tak výjimečné zákaznické službě, ve které je ke spotřebiteli přistupováno vlídně, je vyslyšeno jeho přání, zvažovány reklamace a navíc je pozitivně překvapen.

2. Vytvořte příjemné prostředí

Aby se u vás zákazníci cítili příjemně, nezapomeňte na vhodné barvy zdí i nábytku, klidná zákoutí na práci či čtení knih nebo naopak barevný dětský koutek. V kavárně dejte prostor také květinám a nábytek volte v jednotném stylu, který souvisí s konceptem kavárny. Nezapomeňte na příjemné osvětlení.

3. Mějte proškolený personál

Je jedno, zda přijímáte studenty po vyučení nebo zkušené baristy. Váš personál by měl být vždy řádně proškolen, aby uměl zákazníkovi nabídnout vaše produkty, zodpovědět všechny otázky zákazníků. Nezapomínejte investovat do vhodných kurzů a školení pro personál i pro vás.

4. Udělejte svou kavárnu ekologickou

Kavárna je systémem spojených nádob. Od pěstitelů kávových zrn po mlékárny, výrobce šálků, kávovary a baristy, každý v tomto kávovém řetězci má vliv na to, jak bude vaše podnikání zelené či nikoli.

To však neznamená, že nemůžeme udělat nic pro to, abychom zmírnili náš negativní dopad na životní prostředí a zároveň ušetřili snížením zbytečných výdajů.

Začněme tím nejzjevnějším problémem. Na brčka a míchadla se dnes vyplatí zapomenout. Směrnice EU zakazuje jejich výrobu a uvádění na trh. Kromě brček se budete muset vzdát i plastových příborů, míchátek a kelímků z pěnového polystyrenu.

Místo nich můžeme zvolit například třtinové, bambusové nebo papírové kelímky. I dnes kavárny hromadně ustupují od používání plastů.Například můžete zavést do vašeho jídelníčku lokálně připravované limonády, čerstvě vymačkané šťávy a nápoje. A co minerální voda? Ve městech, kde je to možné, stále více provozoven nabízí zákazníkům vodu z kohoutku zdarma jako alternativu k vodě balené.

5. Obměňujte pravidelně nabídku

Pravidelná obměna sortimentu přivede nové zájemce. Můžete se zaměřit na lokální produkty, bezlepkovou stravu, stravu pro vegany, alergiky, apod. To platí i pro nabídku káv a nápojů z nich. Ne každý snese v kávě klasické mléko, nabídněte tedy sójové, mandlové či jiné alternativy.

Publikováno: 26. 01. 2023

Kategorie: Tipy pro kavárnu

Autor: KafemHolajnova