Jak otevřít kavárnu

Pokud máte zajímavý nápad a hledáte informace, jak si otevřít vlastní kavárnu, jste na správném místě. Z tohoto textu se dozvíte, co je třeba vzít v úvahu než otevřete kavárnu.

Připravte si byznys plán

Kavárna – podnikatelský nápad, ale bez solidního finančního zázemí nemá smysl s takovou investicí začínat. Získat kapitál vlastními silami zvládne málokdo a tak se vyplatí využít firemní úvěr nebo bojovat o dotaci na rozjezd podnikání. Doplňkem takového plánu může být např. SWOT analýza popisující silné a slabé stránky projektu a také příležitosti a hrozby spojené s nápadem.

Založte si živnostenský list

Dalším krokem je založení živnostenského oprávnění. Je to živnost vázaná, proto potřebujete praxi v oboru nebo garanta. Rovněž zvažte, zda je lepší být OSVČ nebo s.r.o. V cateringovém byznysu je také nutné zvážit, zda chceme budovat vlastní značku nebo se zapojit do franšízového systému, který nabízí mnoho řetězců kaváren se zavedenou pozicí na trhu.

Vyberte si lokalitu kavárny

Pokud se tedy ptáte: jak založit kavárnu, je nejlepší začít hledáním dokonalého místa v centru města nebo v blízkosti rušných míst: turistických atrakcí, hlavních křižovatek, studentských kolejí, škol, atd.

Vybavení kavárny

Profesionální vybavení kaváren je poměrně drahé, například moderní kávovar stojí i 50 000 a více. V případě kavárny je investice do špičkového vybavení nezbytná, zejména s ohledem na to, že nejlépe, pokud to vybavení umožňuje. současná příprava alespoň dvou káv. Mezi další důležitá zařízení patří: odšťavňovač, lis na ovoce, výrobník čokolády, stroj na šlehačku a mrazák. K dispozici by měla být i myčka nádobí.

Připravte marketingový plán

Trik spočívá v udržení přiměřené návštěvnosti v dlouhodobém horizontu a systematickém navyšování počtu zákazníků. Za tímto účelem připravte důmyslnou a účinnou propagační strategii. V případě kaváren by měl marketing úzce korelovat s gastronomickou nabídkou. Zavádění novinek, jako jsou například velké sušenky nebo muffiny jako doplněk ke kávě, by mělo přispět k vyššímu prodeji a zároveň usnadnit nalezení zajímavého reklamního sdělení. Jako v každém podnikání by se měl vedoucí kavárny postarat o vizuální identifikaci prostor, webových stránek, firemní vizitky v regionálních katalozích a Google Maps (které pomáhají kavárnu na webu najít).

Publikováno: 24. 01. 2023

Kategorie: káva a čaj

Autor: KafemHolajnova