Jak na dokonalé kavárenské fotky, aby to nezabralo hodiny času

Potřebujete krásné fotky z vaší kavárny, ale máte strach, že to sami nezvládnete? V našem článku vám poradíme jak vytvořit dokonalé kavárenské fotky za krátkou chvilku.

O které fotce lze říci, že je dobrá?

V našem chápání je dobrá fotka také taková, která má odpovídající dopad, zvyšuje počet zhlédnutí nebo zaujme vaše uživatele. Pokud tedy provozujete profil kavárny a chcete vyniknout, vytvořte pro zákazníky například krátkého průvodce druhy kávy, způsoby jejich přípravy nebo vysvětlení, jaká káva je pro espresso nejlepší.

8 věcí, které najdete na nekvalitní fotografii

Existuje hned několik věcí, které můžou vaše zákazníky odradit:

  1. špinavé nádobí na fotografii
  2. špinavý stůl, na kterém fotíte kávu či svačinové menu
  3. rozlitá káva na podšálku
  4. zmačkané ubrousky
  5. bublinky v mléce místo řádně našlehané pěny
  6. rozmazané fotografie
  7. nevyfocený celý produkt
  8. pokaždé jiný styl fotky

Typy fotografií

V současné době existují různé typy lifestylových fotografií kávy:

  • Vertikální záběr shora. Zvláště se doporučuje, když má káva dekorativní pěnový vzor, protože pak je nejlépe vidět. Fotografie pořízené shora mohou být symetrické, pak je osou celé fotografie šálek s kávou (stojí uprostřed), nebo asymetrické, pokud chcete ke šálku s nápojem umístit další předměty. Mohou to být věci, které vás obvykle provázejí při pití kávy nebo na výletě, který právě podnikáte. Je důležité, aby byly skutečné a přirozené. Další prvky rozšiřují kontext a potenciální publikum vašich příspěvků.
  • Káva s dezertem: Na Instagramu vzniká mnoho fotek kávy při pečení cukroví. Pokud rádi pečete a máte nějaké super recepty, využijte možnost dát více fotek najednou a sdílet recept jak na dort, tak na perfektní kávu! Ukažte jim, jak je vyrábíte krok za krokem, a zeptejte se svých sledujících, jak se jim to líbí a jestli mají nějakou radu.
  • Tematické souvislosti. Pokud vás zajímá nejen proces přípravy kávy, ale také literatura, móda nebo třeba auta, zkuste kreativně spojit své vášně. Designové prostory nebo nábytek můžete spojit s esteticky podávaným kávovým nápojem nebo prezentovat kriminální romány, které se nejlépe zapíjejí horkou silnou kávou.
  • Oblíbené jsou fotky s tématikou latte art, tedy vzorů na pěně. Vzory na pěně dokážou proměnit obyčejný šálek kávy ve skutečné mistrovské dílo. Jejich výroba není tak náročná a základy se můžete naučit pomocí videí na YouTube. Nejlepší na Latte Art je, že nápady jsou omezeny pouze vaší představivostí. Jakmile si tedy osvojíte základní tvary, můžete vytvářet a propagovat vlastní série – samozřejmě s pomocí instagramových fotek.
Příklad spojení kávy a lásky ke kočkám: IG_kavárna kočičí
Příklad fotografie latte art:IG_latteartlebanon

3 kroky k dobré fotografii

K dobrému focení kavárenských fotek vám teoreticky stačí jen chytrý telefon a trochu denního světla.

1. Základem je dobré osvětlení

Dobré osvětlení je základem každé fotografie, včetně té kulinářské. Nejlépe je fotit ve dne, protože fotoaparát zachytí krásné sluneční paprsky procházející oknem. Přirozené osvětlení má velmi pozitivní vliv na vzhled ingrediencí, zvyšuje jejich svěžest a přirozenost. Dávejte pozor na vzdálenost od světelného zdroje, protože s příliš velkým množstvím světla bude jídlo jednoduše vycházet příliš ostře a fotografie bude vypadat přeexponovaná.

2. Pozadí ovlivní úspěch fotky

Při focení telefonem málokdy máte možnost manipulovat s hloubkou ostrosti (aby bylo popředí ostré a pozadí rozmazané). Obvykle je zaostření nastaveno na nekonečno, takže vše je stejně ostré. O to více je v tomto případě potřeba se postarat o prázdné čisté pozadí, které nebude rušit, a výrazné, barevné prvky, které upoutají na první pohled.

3. Perspektiva

Abyste získali dobrou perspektivu, musíte jen experimentovat. Měli byste zkusit fotit shora, z boku, mírně dolů, i když většinou fotíte shora pod úhlem 20-45 stupňů. Vyplatí se pomalu se s fotoaparátem přibližovat k objektu a měnit jeho výšku a úhel záběru, abyste pořídili ten nejlepší záběr. Nejjednodušší způsob je udělat pár fotek a podívat se, které vypadají nejlépe.

Jak si stanovit publikační plán, aby vám nezabraly příspěvky moc času?

Dobré je připravit si publikační plán, nejlépe na několik týdnů dopředu. V případě, že si nastavíte publikaci dvou příspěvků týdně, je ideální publikovat například v úterý a v pátek. Tak nalákáte své sledující na víkendovou návštěvu kavárny a publikační plán má tedy podobu:

  • Budete tedy publikovat celkem 8 příspěvků měsíčně,
  • z toho 2 příspěvky připravujte například na téma „Představení naší kávy“ - v tomto případě připravíte fotku kávy.
  • Další příspěvek může být na téma „Představujeme vám naši nabídku“ - připravíte fotografii capuccina. 1 příspěvek může být například nabídka snídaňového menu – s fotografií si pohrajte, aby na ní byla jak káva, tak třeba croissanty a ovoce.
ukázka snídaňové fotky https://www.instagram.com/p/CjupbytrLbm/?next=%2Fdokonalakava.cz%2F&hl=cs

Nápady na příspěvky na Instagram:

  1. ukažte vaše zákulisí
  2. představte svým zákazníkům nabídku na daný týden/měsíc
  3. vysvětlete jim původ kávy z vaší kavárny
  4. podělte se o fotky snídaňového menu
  5. vytvořte fotogalerii vašich latté art výtvorů
  6. připravte nabídku na sychravou sobotu nebo naopak na horký letní den
  7. představte své zaměstnance
  8. nasdílejte zajímavý obsah z jiných profilů

Publikováno: 06. 02. 2023

Kategorie: Propagace kavárny

Autor: KafemHolajnova