10 tipů jak využít Instagram pro marketing kavárny

Instagram je stále populárnější platforma, kterou můžete využít pro propagaci své kavárny. Přinášíme vám 10 tipů jak využít Instagram pro marketing kavárny.

1. Nepodceňujte vyplnění svého profilu

Začínáme od základů, které je však vzhledem k jejich samozřejmosti snadné zanedbat nebo vynechat. Při vyplňování profilu své restaurace na Instagramu nezapomeňte uvést údaje, které zákazníkům pomohou najít vaši restauraci a také rychlý přístup k dalším informacím, jako je menu. Pole odkazu na stránku je jediný klikací prvek v profilu, který přesměrovává mimo Instagram. Použijte jej k prezentaci svého webu nebo, pokud web nemáte, k zobrazení svého menu uživatelům Instagramu – za tímto účelem musí být menu vložené na server, např. na jednoduchou stránku, blog nebo jinou sociální síť (např. na Facebooku).

2. Dbejte na kvalitu fotografií

V původním předpokladu Instagram vznikl jako aplikace věnovaná amatérům atmosférických atraktivních fotografií. I dnes, navzdory extrémně dynamickému vývoji a zavádění dalších funkcí, je Instagram stále místem, kde lze sdílet krásné fotografie s miliony lidí. Proto je nesmírně důležité, aby vaše fotografie byly co nejzajímavější a co nejkvalitnější, abyste nalákali nové i stávající zákazníky.

3. Ukažte víc než jídlo

Nechť je váš instagramový profil jakýmsi strhujícím příběhem ze života restaurace. Ukažte nejen hlavní jídla či dezerty, ale také prezentujte novinky na jídelním lístku, představte svůj personál, zdokumentujte akce konané ve vašich prostorách – zkrátka ukažte, že vaše kavárna je rozhodně místem, které je třeba navštívit!

4. Povzbuďte hosty, aby zveřejňovali fotografie na svých profilech

Máme pro vás dobrou zprávu – lidé rádi fotí jídlo a rádi je sdílejí na Instagramu. Díky tomu, pokud je u vás uklizeno a pokrmy atraktivně naservírované, je velká šance, že si hosté sami nafotí a zveřejní fotografie, a pokud budou s obsluhou navíc spokojeni, označí vás a ochotně doporučí svému přátelé. Nebojte se své hosty k tomuto kroku povzbudit.

5. Nezapomeňte na hashtagy

Hashtagy jsou speciální #tagy používané ke kategorizaci konkrétního obsahu. V případě Instagramu hashtagy seskupují všechny fotografie označené danou značkou. Existuje spousta extrémně oblíbených hashtagů, které jsou ideální pro kavárny. Při přidávání dalších fotek na Instagram dbejte na to, aby popiska obsahovala nejen krátký text, ale i vhodné hashtagy.

6. Exkluzivní obsah

Exkluzivita vždy přitahuje vaše zákazníky. Nechte je jako první získat přístup k novému produktu, službě nebo události. Tento typ náhledu dává vašim sledujícím jedinečný pocit. Proto, když používáte Instagram pro podnikání, měla by se tato metoda používat v každé marketingové kampani.

7. Přidejte ke svým příspěvkům geotagy

Co slouží jako geotag? Instagram shromažďuje veškerý obsah, který tam byl zveřejněn, a organizuje jej do nejnovějších a nejlepších příspěvků. Přidejte název místa k příspěvkům vytvořeným z fyzického umístění vaší malé firmy. Můžete procházet starší příspěvky a upravovat je, pokud jste je dříve nepublikovali.

8. Vytvářejte průvodce

Podobně jako u Instagram Highlights vám průvodce umožňuje vytvořit jeden doporučený kus ze všech vašich oblíbených příspěvků. Ale je tu několik podstatných rozdílů. Je psána spíše redakčním stylem, skoro jako článek. Můžete integrovat obrázky a příspěvky z uložených zdrojů a zdrojů jiných lidí.

9. Komunikujte se svými zákazníky

Proces vytváření komunity je postupný a jedním z jeho prvků je rozvíjení vztahů se zákazníky. Soukromé zprávy jsou nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout. Spravujte chatové zprávy na Instagramu pomocí pracovního postupu, abyste mohli trávit více času odpovídáním na dotazy zákazníků.

10. Buďte kreativní

Existuje mnoho různých kodeků, které můžete použít k vyzkoušení na Instagramu. Je možné přidávat fotografie, krátká videa (obdoba GIFů, tzv. bumerangy) a videa o délce do 1 minuty. Nebojte se kreativity, rozhodně se vám to vrátí v podobě přílivu zákazníků.

Publikováno: 26. 01. 2023

Kategorie: Propagace kavárny

Autor: KafemHolajnova