10 tipů jak propagovat kavárnu v roce 2023

Propagovat vaši kavárnu v roce 2023 nemusí být takový oříšek jak se na první pohled zdá. Přinášíme vám 10 tipů jak na to.

1. Vizuální identita kavárny

Internet samozřejmě není všechno. Před otevřením kavárny nebo vlastně při zahájení rekonstrukce, by měl být nad vstupními dveřmi umístěna vývěsní štít. Lidé uvidí reklamu a budou mluvit o vznikajícím novém místě. Pokud se jedná o vývěsní štít, musíte zadat grafikovi (nebo si jej vyrobit sami) návrh loga kavárny.

2. Zkuste storytelling

Přemýšlejte o tom, co odlišuje vaši kavárnu od ostatních. Je to možná něco samozřejmého, ale čím se jiná místa nechlubí. Pusťte příběh vaší kavárny do světa. Proč vznikla? Kdo ji tvoří? Co je vašim cílem? Reklama v kavárně nabere na síle.

3. Gastronomické eventy

Nejednou si položíte otázku – jak přilákat lidi do kavárny. O víkendech můžete vždy počítat s velkým provozem, ale klíčem k úspěchu je zaplnit podnik během týdne. Aby o vašem místě psala místní média (nejen sociální), musíte jim uvést konkrétní důvod. Jednou z cest je pořádání tematických akcí: jednorázových nebo cyklických. Akce v kavárnách i dalších podnicích jsou stále častější a přitahují stále více lidí. Za zmínku stojí degustace, tématické večery, promo akce, cestovatelské přednášky, atd.

4. Stránka na Instagramu

Tato sociální síť pro nahrávání fotografií je ideálním místem pro inzerci nápojů a interiérů restaurací, ale i propagaci pořádaných akcí či mimořádných nabídek. Pokud si nejste na sociálních sítích jistí v kramflecích, obraťte se na odborníky.

5. Překvapujte novinkami

Překvapte své zákazníky atraktivními novinkami. Propagujte je na sociálních sítích, na svých webových stránkách a uvnitř kavárny. Dobrým způsobem, jak upozornit potenciální zákazníky na změny v nabídce, je pravidelné zveřejňování fotek nových specialit na fanpage. Značná část zákazníků hodnotí podniky podle způsobu prezentace nápojů a pokrmů, proto se vyplatí dbát na jejich správnou přítomnost na sociálních sítích. Svou cílovou skupinu můžete také povzbudit k opětovné návštěvě vašich prostor pořádáním zajímavých soutěží a propagačních akcí.

6. Vlastní web

Vlastní web vám zaručí možnost prezentovat vaši nabídku v celé své kráse, na rozdíl od facebookových fanpage, které jsou založeny především na poskytování náhodných zpráv, např. ohledně nabídky dne nebo informování o aktuálních akcích. Mít vlastní webovou stránku vám dává možnost neustále kontrolovat obsah na ní zveřejněný. Oficiální web také vypadá mnohem profesionálněji než fanpage na sociálních sítích, díky čemuž je větší šance, že zaujmete lidi hledající místo, které není zaměřeno na uspokojování masových potřeb.

7. Vytvářejte videa ze zákulisí

Vaše každodenní aktivity z kavárny by se vám mohly zdát nudné, ale videa v zákulisí mohou být pro vaše zákazníky jedny z nejpřitažlivějších obsahu. Lidé milují nahlédnout za oponu, aby viděli péči a pozornost, která jde do přípravy vašich káv a jídel a také rádi poznávají lidi, kteří to připravují. Zvažte natočení úvodního videa, když si najmete nového člena týmu nebo spusťte týdenní vlog ze zákulisí.

8. Tvořte sezónní menu

Kalendář pro marketing kavárny je užitečným nástrojem pro sledování vašich marketingových kampaní. Vytvořte si kalendář roku a vezměte na vědomí každý den svátků, státní svátek a den důležitého dne pro vaši kavárnu, například Den sv. Valentýna, Halloween, Mikuláš, Vánoce či Velikonoce a mnoho dalšího. V zimě například potěší vaše hosty hřejivé latté nebo perníčkové latté.

9. Spolupracujte s influencery

Influencer marketing rychle roste a gastro podniky, kavárny nevyjímaje, stále více vidí hodnotu v partnerství s hvězdou sociálních médií s aktivními sledujícími. Ať už vaši vybraní influenceři používají Tiktok, Facebook nebo Instagram, aby zveřejnili info o vašem podniku, je důležité vybrat správného partnera a zajistit, aby obě strany věděly, co ze spolupráce očekávají.

10. Vytvářejte challenge

Zapojte své zaměstnance, abyste se mohli se zákazníky podělit s některými zábavnými nebo bláznivými výzvami. Máme pro vás jeden tip ze zahraničí: Vytvořte extra vysokou hromadu dýňových palačinek plné koření s velkým množstvím dýňového latte, které rovněž vhodně okořeníte a nazvěte to například „The Pumpkin Spice Challenge“. Každý, kdo zvládne sníst palačinku a vypít kávu, dostane při další návštěvě kávu a dezert zdarma.

Publikováno: 24. 01. 2023

Kategorie: Propagace kavárny

Autor: KafemHolajnova